Muutto ja muutos vai muutos ja muutto?

Kuvat MM

Mau,

Terveisiä Tädin eläintarhasta. Nyt on keskiviikko ja viimeinen päivä tammikuuta vuonna 2018. Näin se on alkanut meikäpojan elämä muutoksella ja muutolla. On uusi täti ja uusi eläintarha. 

Tässä olen muutaman päivän totutellut uuteen ympäristöön. Täytyy sanoa, että helppoahan tämä ei ole ollut. Ensimmäinen päivä meni sohvan alla ja toinen päiväkin meni siellä, kolmantena päivänä olin sängyn alla ja ehkä tänään olen vähän enemmän ollut näkyvillä. 

Tosin aamulla oli vähän vaikeuksia käynnistyä. Yritin herätellä Tätiä, mutta sitten lämmin sänky ja silitykset rentouttivat niin mukavasti, että minulla ei ollutkaan enää yhtään kiire. Jäin makoilemaan sängylle ja miettimään, mitä päivän aikana kannattaisi puuhata.

Tulin siihen tulokseen, että ei kannata tehdä mitään äkkinäistä. Ehkä on hyväksi vähän syödä, sitten nukkua, sitten vähän taas syödä ja nukkua, syödä vähän lisää ja ehkä voisi kysyä Tädiltä, jos voisi käydä taas vähän parvekkeella päivystämässä lintuja. Tädillä on oikein hyvä päivystysparveke ja Täti on luvannut harkita päivystystelineen rakentamista sinne partsille. Saa nähdä, millainen härveli siitä tulee.

Aamulla Täti meinasi jäädä meidän jalkoihin, kun oli pieni välienselvittely tuon Ellan kanssa. Täytyy myöntää, että minä pakenin paikalta. Naiset ovat yksinkertaisesti vain niin pelottavia. Kissagate, sanoo Täti. Ja sitä naurattaa, vaikka sentään on kysymys niinkin vakavasta asiasta kuin johtajuus Tädin eläintarhassa.


Torstai 1.2.2018

Rakas päiväkirja,

Täti ei taida olla ihan älyttön ihastunut siihen tosiasiaan, että olen ehtinyt alle viikossa syödä kaikki tädin chilien lehdet. Lisäksi olen syönyt kukkaruukuista multaa. Täti vähän ihmettelee. 

Ella ei ole moiseen syyllistynyt. Se vain istuu kukkien vieressä ja keikistelee. 
 


Terveisin

Lupu
muuttajakissa


Kommentit