Meidän täti ei ymmärrä kissoja

Meidän täti ei tosiaan ymmärrä kissoja. Eilen se tuli nostamaan minua vähän lattialta, kun makasin sen tiellä. Se luuli, että kun minä olen muutaman päivän sen kanssa nukkunut samassa huoneessa, niin  minä olen sen kaveri. Hah.

Opetin tädille, että ainoastaan nuorin assareista on minun ystäväni. Assari saa vääntää minut viiten tai kuuteen solmuun, jos se sattuu haluamaan, mutta täti ei saa koskea minuun sormellakaan. Täti pitäkööt näppinsä minusta irti nyt ja lähitulevaisuudessa.

Minä annoin tädille pienen opetuksen, jonka se muistaa lopun elämänsä. Kun täti yritti ottaa minut syliinsä, niin minä nappasin sitä ensiksi tassulla poskeen pari kertaa. Tulikin oikein komeat naarmut sen naamaan. Sitten nappasin sitä päähän ja siinä ohimennen raatelin sen paidan täyteen reikiä. Siinä se saa opetella parsimaan vaatteitaan.

No voitte tietenkin kuvitella,  mitä täti sanoi. Arvasitte aivan oikein. Se sanoi juuri niin, että ei hevonen koskaan raapinut sitä. Minä kysyin, että olikos sillä tädin hevosella sitten kynnetkin vai? Tädin pitäisi nyt oikeasti tajua, että minä en luota tätiin ollenkaan. Se kuljetti minut sinne eläinlääkäriinkin aivan yllättäen. Ei pitäisi kiusata eläimiä sillä tavalla.

Kissoja pitää lähestyä niin, että kissa näkee, mitä tapahtuu. Muuten käy huonosti.

Yritän nyt opetella sietämään tätä tätiä. Voin olla luottavaisempi, jos se tarjoilee minulle hieman enemmän tuoretta jauhelihaa ja silakoita. Odottakot sitten, kun tulee taas aika viedä minua eläinlääkärille. Toivottavasti se muistaa hakea haarniskan, kun se aika tulee.

Terveisin


Otto
ammattikissa

Kommentit

  1. Varohan vähän niitä kynsiä, ne ovat terävät!

    VastaaPoista
  2. Nyt on kyllä sympatia täti puolella. Kannattais kuitenkin olla vähän kavaria tätin kanssa, sehän sua vissiin ruokkii. Kurjaa jos se alakaa ranakaisemaan sua, eikä tarjoo enää jauhelihaa.!!

    VastaaPoista
  3. Ari: täti ei ymmärrä, että minä myös käytän niitä kynsiäni.

    Amalia: Jaa... Pitäsköhän mun ottaa sun sanas vakavasti. Täti ei kyllä yhtään suuttunut. Se vaan sanoi, että voi Otto-kissa sua, mitähän sulle on oikein tapahtunut.
    Minä sanoin sille, että koitas vaan miettiä, jos asuisit vuoden kissatalossa ja sitä ennen olisit joutunut kotoa pois.
    Turvakotielämä ei sovi kissoille eikä se sovi ihmisillekään, sanoo täti.

    Terveisin

    Otto
    ammattikissa

    VastaaPoista
  4. No ei varmasti sovi, eikä ole ihmisltä oikein hylätä pientä kissaa. Siihen ei sanoa muuta kun, sellaset ihmiset vois viedä saunan taa ja lopettaa.

    VastaaPoista
  5. Amalia, niin. Täti sanoo, että joiltakin puuttuu sydän ja aivot. Ehkä se on niin. Pelottavaa se kuitenkin oli, kun ei ollut mitään paikkaa, missä olisi voinut saada ruokaa ja juomaa.

    Terveisin

    Otto
    ammttikissa

    VastaaPoista

Lähetä kommentti