Tädin ympäristökatastrofit




Kuvat MM


Ympäristön tuhoutumisesta on syytetty muun muassa seuraavia asioita, joita minulla on tai asioita, joita minä tai perheenjäseni ovat tehneet. Oikeastaan tämä täytyy aloittaa vanhemmistani. He eivät ymmärtäneet olla lisääntymättä. Toisaalta heillä oli sen verran jälkeä, että eivät yrittäneet täyttää koko maapalloa kahdestaan ja jättivät jälkeläistuotantonsa vain yhteen yksilöön. Ilmeisesti totesivat, että maanantaikappale. Itse en ollenkaan käsittänyt tätä(kään) asiaa, kuten tulette huomaamaan.


  1. Väestönkasvu. Minulla on viisi lasta. Olen kasvattanut väestön määrää täysin holtittomasti.
  2. Lemmikkieläimet. Minulla on ollut lähes koko elämäni ajan yksi tai useampi lemmikki. Pari hevostakin on mahtunut reperutuaariin.
  3. Auto. Olen ajanut autolla muutaman kerran maapallon ympäri. Lisäksi ajan iäkkäillä autoilla. 
  4. Erilaiset harrastukset, jotka ovat "vaatineet" matkustelua.
  5. Perheenjäsenten harrastukset, jotka ovat vaatineet matkustelua maalla, merellä ja ilmassa.
  6. Omakotiasuminen.
  7. Kerrostaloasuminen.
  8. Lihansyönti. (En tiedä kuinka paljon salaattia pitäisi päivässä syödä, jos sillä elettäisiin. Paljonko tarvittaisiin kasvihuoneita ja niiden lämmittämistä. Kauanko ruokailuun kuluisi aikaa?)
  9. Mökkeily. Superpahis.
  10. Teen tarpeeni vesivessaan, kuten muutkin suomalaiset lajitoverini. Huuhdon tarpeet puhtaalla juomakelpoisella vedellä viemäristöön. 
  11. Työmatkaliikenne. Työmatkani kasvaa jatkuvasti, sillä työelämä vaatii joustoja ja minä olen joustava. Harmillisesti julkinen liikenne vähenee jatkuvasti täällä maakunnassa, sillä se ei ole kannttavaa. Minulla ei kuitenkaan ole varaa muuttaa pääkauonkiseudulle. Palkkani ei riitä asumiseen, liikkumiseen ja ruokaan.
  12. Syön maailman kalleinta ruokaa. Kasvatan sitä osin itse mökilläni, marjastan ja sienestän. Kustannukset metsään menemisestä on suuremmat kuin siltä saatu saalis.

Kommentit