KIWI.com vie rahasi ja maksat matkasi kahdesti

 

Kuvakaappaus matkatoimisto KIWI.com-sivustolta

 Tämä firma löytyy Momondon sivustolta.

 

Haluan varoittaa sinua! Ja lue tästä lisää asiakkaiden kokemuksia.

Kun etsit edullista matkaa, voi sellainen tulla kohtuuttoman kalliiksi.

Itselleni kävi niin, kun kävin hakemassa koiranpentua Unkarista. Koiranpentuun liittyvät asiat kasvattajan kanssa sujuivat loistavasti, mutta ongelmia tuli sitten kun oli paluulennon aika.

 

Varasin nimittäin koiralle kuljetuksen Finnairin paluulennolleni Budapest -Helsinki.

Lisäpalvelut

Olemme käsitelleet pyyntösi lisäpalveluista.

Löydät kaikki tiedot alta.

Erikoispyyntö

My Name

Dog Breed: lagotto romagnolo cargo Not snub-nosed hard crate 71 × 51 × 48 cm 8.5 kg with pet Water Resistant

BudapestBudapest Ferenc Liszt International→ HelsinkiHelsinki

Maksettu: 71,83 €

 

Lähtöselvityksessä kävi nimittäin ilmi, että koiralle ei ole maksettu lentoa.

 

No eipä siinä mitään. Lippu sille piti ostaa sitten lähtöselvityksessä, jotta sain koiran illaksi kotiin.


Virkailija Budapestin kentällä kertoi, että KIWI.com matkatoimisto toimii juuri tällä tavalla. Muita vastaavia ovat esimerkiksi Priceline, Kayak, Expedia,jne.  Nämä ovat kuulemma pahimmat.

Lisäpalveluja varataan ja ne jätetään maksamatta lentoyhtiölle. Hän kertoi, että moni muukin yhtiö toimii vastaavalla tavalla. Hän totesi, että on paras tapa varata matkast aina suoraan lentoyhtiön omilta sivuilta.

Lisäksi täytyy todeta se, että näennäisedullinen hinta tuli lopulta kalliimmaksi, mitä se olisi tosiaan ollut Finnairin omana lentona.

 

Toivon, että kukaan ei joudu tällaiseen tilanteeseen. 

 

Lähetin KIWI.com -matkatoimistolle hyvityspyynnön tänään. Aikaa odotteluun, hyvitetäänkö mitään, kuluu 3 kk. Se on aika pitkä aika.

Vastausviesti oli

Hyvityspyyntö vastaanotettu

Kiitos hyvityshakemuksen lähettämisestä. Tarkistamme matkantarjoajalta, onko hyvitystä saatavilla, ja palaamme asiaan mahdollisimman pian. Arvostamme kärsivällisyyttäsi ja ymmärtäväisyyttäsi odotellessa. 

 

 

 Luultavasti on hyvin todennäköistä, että hyvitys jää saamatta.

 

Olen varmuudeksi pyytänyt eston luottokorttiini, että tälle yhtiölle meneviä maksuja ei hyväksytä, jos ovat ajatelleet ryhtyä rahastamaan säännöllisesti.

Harmillisesti heillä on nyt tosiaankin nämä tiedot, sekä tiedot passistani.

 

KIWI.com:n kanssa oli myös ongelmia saada PNR-koodi. Se on automaattisesti lipussa, kun lipun varaa luotettavalta toimijalta. Sain PNR-koodit tipotellen, kun niitä kyselin.

He väittivät koodin olevan lipussani, mutta vaikka luin siitä jokaisen neliösentin, niin eipä vaan PNR-koodia löytynut, enkä löydä sitä edelleenkään. Ehkä käynti optikolla auttaa.

 

 

 



 

 



Kommentit