Tädin päivä

 

Oltiin illalla tädin kanssa piiiiiitkällä lenkillä. Täti on uskollisesti noudattanut koirankouluttajalta saamiaan ohjeita, mutta minun käytökseni ei ole kuulemma parantunut. Pahentunut vain. Täti sanoi, että hänen uransa koirankouluttajana taitaa nyt olla ohi. Kaksi vuotta jäärpäistä koiraa on jääräpäiselle tädillekin ihan tarpeeksi. Kuulemma ovi enkelieläintarhaan alkaa olla jo enemmän kuin raollaan.

Mä en kyllä ihan ymmärrä, mitä täti vouhkaa tuosta koiran kouluttamisesta. Se on ymmärtänyt mun mielestäni tämän jutun ihan väärin. Koirahan tässä yrittää saada tädistä mahdollisimman hyvää koiranomistajaa. Kärsivällistä, pitkämielistä jne.
 
 

Ehkä tädillä olivähän huono päivä. Ja olihan miellä eilen se kehityskeskustelukin.
 
 
Täti sanoi, että se ei ole yhtään innossaan mun puuhista. Mutta ei sen mun mielestä tarttekaan olla. Riittää kun mulla on kivaa ja mä viihdyn.
 
Eikä kukaan tietenkään vaivaudu kysymään multa, josko mäkin haluaisin tehdä jotakin muutakin kuin vaan käännellä kylkeäni pitkät päivät.
 
Niin tuota, mä olin vähän askarrellut... Ehkä se kehityskeskustelu johtui siitä. Mutta kyllähän mulla pitää olla mielekästä tekmistä kun täti ei ole paikalla. Mun on sitä niiiiin ikävä aina kun se on poissa. Mielelläni pitäisi sen täällä luukussa aamusta iltaan.

Täti sanoi, että meinasi koko Volvo hajota illalla kun mentiin vähän tuonne maalle lenkille. Assarit säestivät tätiä. Ajattiin sellaiset 10 kilometriä kaupungin ulkopuolelle ja mentiin maastoon. Mutta matkalla sattui niin, että tiellä kulki kaikenlaisia koiria. Oli ihan saman merkkisiä kuin meikälikka ja sitten oli niitä pieniä ja valkoisia, joita mä en vaan voi sietää. 

Mä yritin siihen väliin sanoa, että kyllä pappa/mummamallin  Volvo nyt sentään kestää yhden koiran. Täti sanoi, että ei kestä. Alkaa kuulemma mennä sisustus takakontissa uusiksi, kun mä tanssin siellä. Ai siis tanssin kysäisin. Eikös tanssi ole tässä perheessä vähän niin kuin muotia? Mähän vaan harrastan vähän samoja asioita kuin perheen kaksijalkaiset. Vai onko se multa mukamas kiellettyä? Ja täti ja Viuhkahan tykkäävät rempata. Saavat vaihtaa auton sisustuksenkin uusiksi. Ei kai se nyt niitä haittaa?


No mä jatkan tädin kouluttamista. Kyllä siitä tulee jossakin vaiheessa ihan hyvä täti.


Terveisin

Ronja
kouluttajakoira



Lähetetty Windows Phonesta

Kommentit