Tätikö maratonille?

Hau Kamut!

Nyt tuo täti on seonnut lopullisesti ja mä vaan kauhulla ajattelen, mitä tästä seuraa meikäläiselle. En mä tottapuhuen niinkään tädistä välitä. Sehän voi olla ihan vapaasti niin hullu kun sitä huvittaa, mutta kun mä tiedän, että johinkin sen projekteihin mä joudun ihan tahtomattani mukaan.

Nyt se on siis saanut päähänsä sen, että se juoksee maratonin. Täti tavoittelee Helsinki City Marathonille 2015. Ei siis vielä tulevalle syksylle. (Ilmeisesti joku pieni järjen hiven on jäljellä.)

Netti on pullollaan valmistumisohejita treeneihin.

Kunto.plus

Tältä sivustolta (Finnish Marathon Runners) löytyvät ohjeet aikatavoitteiden mukaan. Täti pyrkii nyt tuohon viiden tunnin pintaan. Sanoi, että olisi tyyvyäinen siihen, että 5 h alittuisi vaikkapa vain parilla sekunnilla.


8 kuukauden maratonopas löytyy puolestaan tästä.

juoksukoulu treeniohjelmat
 Huippukuntoon näin treenaat maratonille.

Viuhka sanoi tädille, että kannattaisi kokeilla eka puolimaraton ja vasta sitten kokonainen. Täti ei yhtään kuunnellut Viuhkaa. Me on ajateltu kyllä pysyä Viuhkan kanssa katsomossa vaan ihan niin huomaamattomana kuin pystytään. Saapa nähdä, mitä tästä sitten seuraa.

Kysyin tädiltä, että onko tarkoituksellista, että se kirjoittelee tästä aiheesta nimenomaan juuri tänään? Täti ei vastannut. Sillä oli naamallaan vaan se kaikista juntein ilmeensä. Tajusin että kyllä täti on nyt ihan tosissaan päättänyt.

Joten tässä blogissa on sitten ilmeisesti tädin harjoituspäiväkirjakin. En ihan tiedä, onko sen mun mielestäni kivaa, mutta ehkä mä annan tädin kuitenkin kirjoitella treeneistä tänne.


Terveisin


Ronja
personal trainer


P.S. Eilen oli ensimmäinen treeni: Reipasta kävelyä 30 min

P.S. 2. Tänne tulee tädin harkat. Täti sanoi, että parempi tehdä julkisesti, että ei sitten voi livetä tästä jutusta.

Lähetetty Windows Phonesta

Kommentit