Kissa koiran kouluttajana

"We are more effective utilizing calm and patient methods whether we are dealing with horses or people." 

Monty Roberts

Mau kamut!


Täti on yrittänyt korostaa mulle tuota lausetta tässä tämän seitsemän viikon aikana aika tiuhaan. Täti on ollut toistuvasti sitä mieltä, että mun ei pitäisi riehua tuon koiran kanssa, vaan tarttis niinku käyttäytyä sivistyneesti ja silleen niinku fiksusti.

Sanoin tädille että mau, kyllä tässä on sivistys aika kaukana. Eihän kukaan kissa voi tajuta tällaista touhua. Mä oon sentään ollut täällä ennen tuota duracell-pupua. Se ei anna mulle mitään mahdollisuuksia kulkea rauhassa. Heti, kun mä tuun lauteilta pois se pistää nokkansa mun naamaani kiinni ja kun mä lähden nopeasti pois se ryntää mun perääni niin kuin viimeistä päivää. Tai ainakin toiseksi viimeistä.

Täti sanoi ittekin, että sitä alkaa ottaa päähän, kun aina jossakin koiranpää kolahtaa oveen. Sanoin tädille, että omissa toimissaan kannattaisi aina pikkuisen harkita. Koiran ottaminen on yksi sellainen. Tädillekin olisi paaaljon parempi, että se istuisi sohvalla ja opettelisi kutomaan vaikka sukkia ja lapasia. Kuluisi aika mukavasti ja sillä tavalla niin kuin vanhoilla naisilla kuluukin kulua.


Prinsessa ja koira vaihtavat eskimotervehdyksiä aamuisin.

Koira töllää sitä aina. Prinsessa ei ole tietääkseen.
 Prinsessa poseeraa nykyään tädille, kun täti ottaa siitä kuvia. Mä en poseeraa. Miehet eivät tykkää kuvista ja kuvaamisesta.

Tänään täti oli tavannut lenkillä toisen tädin, jolla on vielä isompi koira kun tuo meidän sakemanni. Ne olivat jutelleet ja sopineet, että menvät sitten illalla yhdessä uittamaan koiria. Mitähän siitäkin seuraa? Meidän sakemanni ja sen tädin koira olivat tutustuneet tosiinsa ja niistä oli tullut kamuja. Se täti oli sanonut, että nuuksut tarviivat aika paljon nuuskivaa seuraa.

Voi, voi kyllä me kissat ollaan vaan aika helppoja ja fiksuja eläimiä. Assarit sanoivat tädille, että se joka on maksanut koiran saa ulkoiluttaa koiran. Tosin ne ovat sanoneet kissan vessoistakin, että se joka on maksanut kissat siivoaa kissojen vessat. Täti sanoi, että hevosesta ne eivät sanoneet koskaan niin. Silloin täti yritti aina selittää, että se, joka on maksanut hevosen saa ratsastaa sillä ensin ja enemmän. Kukaan ei uskonut tätiä silloin. Outoa, täti sanoi. Tässä on jotakin outoa.


Terveisin


Otto
ammattikissa

Kommentit

  1. Kyl nyt säkin voisit vähän poseerata :) Tuskin siitä mitää seuraa, kun Täti käy uittamassa Traineria, ainoastaan koira väsähtää. Tietysti jos se tykkää vedestä. Voi, voi kun säkin nyt jo tottuisit siihen koiraan, ois elämä vähän helpompaa. Assarit on aika ovelia, sanoisin ;)

    VastaaPoista
  2. Mau Amalia!

    Voisin kai. Mutta tädin kuvauspalkkiot ovat aika heikkoja.
    Kyllä mun mielestäni pitäisi saada kunnollinen korvaus, jos kerran on kuvattavana.

    Täti viettää mun mielestäni liian paljon aikaa Trainerin kanssa. Sitten se juttelee sen kamuille ja tutustuu jatkuvasti uusiin kamuihin.

    Minua ärsyttää tuo koira. Se on liikaa tässä luukussa.

    Assarit ovat ovelia.
    Ne osaavat olla tekemättä mitään, jos niin haluavat ja täti sitten yrittää saada niihin aina välillä vähän vauhtia.

    Täti on ajatellut ryhtyvänsä lakkoon, mutta se totesi, että äideille ei ole ammattiliittoa eikä lakko-oikeutta.


    Terveisin

    Otto
    ammattikissa

    VastaaPoista

Lähetä kommentti