Tädin personal trainer



Hau kaikki ammattikissa Oton ja Prisessakissa Mirristinan kamut!

Minä olen Ronja. Olen saksanpaimenkoira ja ikää minulla on yksi vuotta. Olen syntynyt vuonna 2011. Muutin sunnuntaina tädin, assareiden ja kahden kissan luukkuun. Täti ja assarit hakivat minut Tampereen läheltä.

Kun tulin tänne tädin kotiin haistoin heti, että täällä on kissoja. Minun entisessä kodissanikin oli kissoja ja olin niiden kanssa hyvä kaveri. Siispä kohteliaana koiraneitinä minä sanoin että hauuu, kun tulin taloon. Meidän koirien kielellä se tarkoittaa, että terve vaan kamut. Mitäs teille kuuluu?

No tää ammattikissa Otto oli siinä eteisessä vastassa ja mä sitten tietenkin menin nuuhkaisemaan sitä. Voi taivas, että se jätkä pimahti heti. Se alkoi paasaamaan, että mikäs tyyppi sä oot ja mitä heti ryntäät iholle. Että mee kuule kauas ja mieluusti ihan heti ja äläkäs enää näyttäydy ainakaan mun silmissäni. No mä sanoin sille, että ai jaa, että täti kyllä sanoi, että tää on mun uus kämppä ja kyllähän se tais muuten susta ohimennen mainita, että sä oot vähän tuollainen rajoittunut niinku asenteeltas, etkä välttis niinku ollenkaan hyväksy sitten sitä, että tänne tulee niinku vähän erilaisempaa jengiä asumaan.

Mä en ihan heti lannistu. Se on meille sakemanneille aika ominaista, että me yritetään aina saada oma tahto läpi. (Tädin kanssa se näyttää tosin olevan tooooooosi vaikeaa.) Ja sitten mä astelin vähän peremmälle. Täti näytti mulle keittiön, makkarit ja olkkarin ja partisn. Sitten mä hokasin, että täällähän on toinenkin kissa. Se makas tuolilla ja seuras mua. Mä menin sen eteen ja lipaisin sitä kielelläni. Se nousi pystyyn ja täräytti lupaa kysymättä mua turpiin. Auts. Se sattui. Mä tietekin kattoin tätiä syvälle silmiin ja kysyin, että näinkös mua täällä sitten aiotaan kohdella. Kun tuun taloon sisään, niin yks huutaa suu auki solvauksia ja sähisee niin, että paksusuoli näkyy suusta ja sitten toinen vetää kirsun irti samalla hetkellä kun antaa pienen poskisuudelman sivistyneeseen tapaan. 

Täti sanoi, että kandeis niinku vähän etäämmältä yrittää ensin tutustua talon väkeen. Se sanoi, että kyllä ne ovat ihan kivoja tyyppejä, kunhan niille antaa vähän aikaa ja kunhan ymmärtää, että niille täytyy selittää asioita vähän eri tavalla, kun eivät kuulemma osaa puhua yhtään koiraa. Siinä sen taas näkee, että kyllä sivistys on valttia. Kannattais opetella vähän enemmän kieliä yms., että ei olisi heti tulkkia vailla, kun tapaa uusia kavereita.

No täti paljasti kyllä samalla oman luonteensa. Mä oon vähän saanu mennä ja tulla niin kuin oon halunnut. Täti sanoi, että siitä tulee nyt valitettavasti loppu. Mä kattoin sitä ja sanoin, että kuule täti, mä kuvittelin, että sä oot kiva ihminen. Täti sanoi, että niin on monet luulleet, mutta kun ovat paremmin tutustuneet, ovat tajunneet, että luulo ei oo ollenkaan käyttöarvoista tietoa.

Mä siinä sitten kattoin sitä ihmeissäni. Jouduin yhä uudelleen ja uudelleen tottelemaan tätiä kun se komensi mua istumaan ja maahan ja pysymään paikoillaan. Että mua keitti. Yritin siinä olla vähän niin kuin en olisikaan ja luistaa tottelevaisuudesta, mutta täti oli kuin pässi kovine sarvineen. Se ei tuntenut sanaa jousto. Kun se sanoi ei, niin se oli EI. Mä yritin aika monta kertaa tehdä oman mieleni mukaan, mutta se ei antanut periksi. Se vaan jypytti. Mä olin ihan poikki siitä henkisestä taistelusta. Sanoin, että o.k. oo sä nyt sitten vaan pomo, mutta käydään tää keskustelu kohta uudelleen.

 Täti sitten antoi mulle ruokaa ja vettä. Mun ruokapaikkani on toisella puolella keittiötä, missä ammattikissan ja Prinsessakissan kipot ovat.

Täti sanoi, että kuule Ronja me ruvetaan sitten käymään aika ahkerasti lenkillä. Ja niin se sitten alkoi.
Assarit kävivät mun kanssa parin tunnin lenkillä. Huh. Olin aika väsynyt.

Sitten täti kävi mun kanssa vielä reilulla tunnin lenkillä. Mä sanoin, että mitä tää nyt oikein tarkoittaa, että tapetaanko täällä koira heti pitkillä kävelyillä. Täti kattoi mua ja sanoi, kuules Ronja se asia on nyt niin, että sun tehtävä on ulkoiluttaa meitä. Sä oot vähän niiku toi personal trainer. No mä en yhtään tajunnut, mitä täti tarkoitti, mutta kattoin sitä silmiin ja sanoin, että huh.

Terveisin

Ronja
tädin personal trainer

Kommentit

  1. Tervetuloa tänne blogistaniaan samalla, kun oot päässy uuteen kotiinkin. Toivottavasti kaikki alkaa sujumaan niiden kissojen kanssa. Tädille onnee uudesta trainerista.

    VastaaPoista
  2. Hau Amalia!

    Kiitos. Uudessa kodissa on aika tiukat säännöt. Tuo täti on paljon pahempi, mitä ensiksi ajattelin.
    Aamulla tehdään pitkkä lenkki. Sellaiset 45 minuuttia on nyt mennyt. En saa vetää, en haukkua, en murista, enkä saa tehdä mitään muutakaan.
    Aina pitää istua, kun odotetaan suojatiellä. Vaikka ei ketään tulisikaan. Täti sanoo, että pitää tajuta, että jos kävelee assareiden kanssa, että pitää ymmärtää itsekin katsoa, onko turvallista ylittää tie.
    Huh.
    Päivällä tai illalla on sitten oikein pitkä lenkki jonkun assarin kanssa.
    Pääsen pari kertaa viikossa juoksemaan pellolle parin uuden kamun kanssa ja
    illalla pääsen vielä pissalenkille.

    Koirakouluunkin kuulemma joudun.

    Kissojen kanssa minä tulisin hyvin juttuun, mutta varsinkin tuo ammattikissa on aika rasittava. Se punkkasi tädin vieressä koko yön...

    Kirjoittelen aina välillä kuulumisia kunhan tuo kissa antaa.

    Terveisin

    Ronja
    personal trainer


    P.S. täti sanoi, että kuviakin voisi kohta laittaa, jos täti saa tietokoneesa toimimaan.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti