Napit vastakkain


 Kuvat MM

Hau Kamut!

Oli sitten taas aattona tädin kanssa pieni konflikti. Täti ja Junnu nimittäin lähtivät aattonna aikaisin aamulla kauppaan, kun yksi kauppa mainosti, että kaikki joulusuklaat -50 %. Ne menivät sinne sitten oikein hamstraamaan karkkeja oikein roppakaupalla.
Ei kukaan voi tarvita noin paljon herkkuja. Ei edes Junnu, Täti ja Assari yhteensä.Mutta niin paljon niillä on ja vielä enemmänkin. Täti ei vaan kuvannut kaikkia. Ei kehdannut.

No kuitenkin. Minua otti kyllä ihan 100 % päähän moinen juttu. Lähteä nyt kauppaan kesken hyvän aamun. Tunsin oloni tosi yksinäiseksi.  Assari veti hirttä eikä siitäkään siis ollut meikäpojalle seuraa. Aluksi yritin herätellä sitä, mutta eihän se nyt siihen aikaan vielä noussut. Minä vähän vinguin ja se kävi vaan komentelemassa, että nyt poika hiljaa. Ei sanonut muuten yhtään että hyvä poika.


Raahasin lelunikin sohvalle ja pudottelin sieltä kaikki ylimääräiset tavarat alas. Tädin kirppisneuleet sun muut turhat roinat. Kului nimittäin tosi kauan ennen kuin täti ja Junnu tulivat takaisin. Ehdin mainiosti tekemään kaikenlaista mukavaa. Kiipesin sohvalle ja sain kuin sainkin pari pehmokoristetta pois kuusesta. Vein ne eteiseen omalle reviirilleni. Tarkoitan siis paikkaa, jossa on mun pahvilootani ja ruokakuppi ja vesikuppi.

Sitten kekkasin, että tädin makkarin kynnys lähtee irti. Otin senkin siis heti irti ja lisäsin kasaan. Ajattelin, että sitä on hyvä pureskella sitten vähän myöhemmin. Lisäksi pudotin pari kuusenkoristetta, mutta niitä en ihan ehtinyt tuoda saalispaikalleni.

Kuulin sitten ääniä rapusta ja menin eteiseen saaliini viereen. Minun kyllä täytyy ihmetellä, sillä Täti ei yhtään ilahtunut kun se tuli sisään. Se vaan otti ne koristeet pois lattialta, vei ne kuuseen ja laittoi kynnyksen paikoilleen eikä se sanonut mulle yhtään mitään. Tädin mielestä olin tehnyt taas jotakin laitonta. 

Olen ilmeisesti ymmärtänyt jotakin aivan totaalisen väärin, kun olen kuvitellut, että joulu on sellainen hyväntahdon juhla, jolloin kaikki ovat kavereita keskenään, mutta minusta tuntuu, että Täti on vähän epäystävällinen tyyppi.







Keittiöön minulla ei sitten ollut mitään asiaa koko päivbänä. Ja voi kuulkaa kun siellä tuoksui. Liha. Tuore liha. Ja mun kuononi venyi ainakin viisitoista senttiä. Ei ole kuulkaas helppoa olla Tädin koira.


Terveisin 

Karo
koirapoika Tädin eläintarhasta








Kommentit

  1. Toi suklaa määrä tietää sulle piiiitkiä lenkkejä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sano! Pitäisi kävellä aamusta iltaan. En minä niin paljon jaksa lenkkeillä.

      Poista

Lähetä kommentti