Karo, pelastajakoira

Kuvat MM 

Hau!

Eilen illalla kävin tädin kanssa iltapissalla. Me lähemme yleensä klo 21, mutta eilen minä olin niin väsynyt, että täti sanoi, että mennään vähän myöhemmin. Olin edelleen väsynyt klo 22, mutta sitte täti sanoi, että tätkikin on kohta niin väsynyt, että se ei jaksa enää mennä yhtään ulos. Niin me sitten lähdimme kävelemään sen saman lenkin, minkä me kävelemme joka päivä monta kertaa.

Meidän lenkki kestää, vaikka se ei oikeasti ole kovin pitkä. Sitten olimme melkein takaisin kotinurkilla, kun täti sanoi, että katso Karo, tuolla makaa joku. Menimme lähemmäksi ja minua hieman pelotti. Siellä oli joku setä maassa. Täti kysyi siltä sedältä, että mikä sillä mahtaa olla. - Pääsettekö te sieltä ylös, kysyi täti. - En pääse, sanoi setä ja täti yritti auttaa, mutta tädin voimat eivät yhtään riittäneet. Minä ihmettelin häntä kippurassa, että miksi joku viitsii maata kylmällä kadulla.

Tädillä ei tietenkään ollut puhelinta mukana.  Se meni pysäyttämään jonkun ohi ajavan auton ja sieltä tuli sitten täti ja setä, jotka soittivat 112 ja täti ja se auton setä auttoivat sitä maassa makaavaa setää sieltä istumaan. Auton täti piti minua hihnasta ja sitten jäimme odottelemaan ambulanssia. 
Pidimme sitä setää hereillä ja minä tutkin jokaisen kiven, joka siinä lähistöllä oli.

Sitten tuli ambulanssi ja siellä oli kaksi setää, jotka ottivat sen maassa maanneen sedän kyytiin ja lähtivät viemään sitä jonnekin.  Täti sanoi, että nyt oli sitten Karon ensimmäinen pelastustehtävä. Kerron sitten heti Assarille ja Junnulle, mitä ulkona oli tapahtunut ja menin nukkumaan tyytyväisenä maha pullollaan ruokaa.


Terveisin

Karo
pelastajakoira




Kommentit

  1. Hienosti toimittu. Tää on tosi tylsää, tää kommentointi on niin hankalaa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ronjan kanssa törmäsimme yöpaita päällä kulkeviin mummeleihin....

      Poista

Lähetä kommentti