Metsälenkillä

 Lähdettiin sitten sunnuntain kunniaksi metsälenkille. Metsään menemiseen tarvitaan täällä kaupungissa autoa. Eka siis mä joudun  hyppäämään autoon ja sitten istuskelemassa hetkisen siellä takaluukussa. Onneksi tällaisessa maalaiskaupungissa metsä ei kuitenkaan ole ihan järjettömän kaukana.


Huomasin, että ei tuo täti nyt ihan niin nuija ole, mitä äkkiä voisi luulla: se tajus päästää mut irti.  Ja kyllä mä sitten juoksinkin! Otin sellaiset spurtit, että alta pois. Juoksin ensiksi kaikkien eteen ja sitten juoksin assarin luo ja sitten tädin luo ja sitten taas assarinluo.



Meinasi välillä jo vähän väsyttääkin. Metsässä joutuu kuitenkin juoksemaan vähän sellaisessa epätasaisessa maastossa.


Mut tuli tosi , tosi kuuma. Onneksi täti ei ihan kaikkea huomaa. Esim. tämä ihana lätäkkö jäi siltä ihan näkemättä.  Mä syöksyin suoraan makaamaan sinne. Oli tosi mukavaa, kun olin juossut ihan täysillä, päästä vilvoittelemaan siihen veteen.

 Roiskuttelin vähän sitä vettä ympäriinsä. Aaaah.... Täti nosteli vähän kulmiaan. Mä sanoin sille, että mitäs et aamulla antanut mun uiskennella.


 No sitten jatkettiin taas matkaa. Mä vedin niin täysillä, niin täysillä. Assarit heittelivät keppiä ja koska ne eivät tajunneet muuten sitä lopettaa, niin kävin viemässä kepin piiloon metsään. Ne ovat aika juntteja. Etsivät uuden kepin (ja sehän on metsässä ihan liian helppoa).


Tulkaas nyt sitten jo.
Siis mä tarkoitan, että tulkaa nyt vauhdilla!

Mikä maksaa? Mähän ehdin tekemään tämän lenkin viisi kertaa siinä ajassa, mitä te yhden kerran.

Lähetetty Windows Phonesta

Kommentit

  1. Hienoa, että koiran voi edes joskun juosta vapaana.

    VastaaPoista
  2. Vapaana juokseminen pitäisi olla jokakoiran oikeus. Valvottuna tietysti, mutta ehdottomasti kunnon irrottelu kuuluu asiaan! Paimenkoira on siitä hyvä, että ei lähde riistan perään vaan vartioi tarkkaan tätiä.

    VastaaPoista
  3. <3 kyllä metsälenkki kuuluu jokakoiran oikeuksiin. Ja totta turiset: paimenkoira ei kovin kauas laumastaan lähde. On tarkoin seurattava, mitä lauman jäsenet touhuavat ja palautettava kaikki nopeasti paikoilleen. Itse toki voi käydä vähän huvittelemassa esim. sopivassa vesilätäkössä. Mitä mutaisempi sen parempi tietenkin.
    Ihanteenahan tietenkin olisi asua maaseutumaisessa ympäristössä ihan kaupungin kupeessa...

    VastaaPoista

Lähetä kommentti