Sienitehdas

Valokuvatorstain 333. haaste on kasvu.

Olen viihtynyt sienitehtaassa aktiivisesti. En muista koskaan kokeneeni tällaista sienivuotta. Herkkutatteja piisaa. (Yllä kuvassa olevat sienet ovat haperoita.) Olen voinut valikoida parhaimmat yksilöt koriini. Kotona olen voinut lajitella ne vielä a) valioyksilöistä valioimmat kuivattavaksi ja b) paistettavaksi vähän heikommat. Olen löytänyt vaaleaa orakasta, kehnäsientä, lampaankääpää...

Kasvukausi on siis ollut erinomainen.

Kohta alkaa olla reilusti rouskuja ja sitten ovat vuorossa suppilovahverot.
Puolukkaa pitäisi käydä etsimässä myös. No tästä metsästä sitä ei löydy.



Valokuvatorstain muut kasvuhaasteet voit katsoa täältä.
Lähetetty Windows Phonesta

Kommentit

  1. Mun tarttis löytää aikaa sienimetsälle. Se on niin kivaa puuhaa ♥

    VastaaPoista
  2. Jos ei karta metsästä, niin torilta.

    VastaaPoista
  3. Sieniä on tosiaan hyvin saatavilla ja lisää kasvaa.

    VastaaPoista
  4. Dilemma: Sieniä on tosi kiva poimia, mutta meillä ei minun lisäksi kukaan syö sieniä! Ja mä oon tumpelo niiden ruoaksi muuttamisessa ;o)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti