Koirankoulutusta koirankouluttajan luona


Hau Kamut!

Viuhka huomasi joskus tässä keväällä, että lähistöllä on koirankoulutuskurssi. Se sanoi tädille, että sä ja tuo sun koiras tarttisitte vähän koulutusta. Täti sanoi, että joo varmaan, mutta meidät on ennenkin heitetty pois koirankoulutuskurssilta.

Viuhka sanoi, että joo, mutta tarttis nyt jotenkin kyllä tuota koiraa saada hiljaisemmaksi täällä ulkona. Täti sanoi, että sä et oo kuullu ja nähnyt, miten se oli ennen. Viuhka sanoi, että sähän puolustat tuota koiraa ihan selvästi. Juttua tulee niin, että ei meinaa ehtiä kuuntelemaan. Täti sanoi, että kukas sitä koiraa puolustaisi, jos en mä. Tähän asti mä tykkäsin, että täti on sentään aika fiksu, mutta sitten mä tulin totaalisen toisiin ajatuksiin.

Täti soitti sille kouluttajatädille ja varasi mulle privaattiajan koulutukseen. En tykännyt yhtään kun kuulin siitä. Oltiin sitten siellä. Ja sieltä täti osti pari uutta pantaa. Toinen on kuonopanta, joka kuulemma matkii riimua. Siitä täti ihan ilahtui ja toinen oli nahkainen kuristuspanta, joka kuulemma on ystävällisempi mun kaulan karvoille.
Ja me kuulkaas harjoiteltiin. Kouluttajatädillä oli neljä koiraa. Ja mä haukuin ne kaikki. Täti kävelytti mua ja istutti mua ja mä yritin parhaani mukaan selittää tädille, että mulla on NIIIIN paljon asiaa, mutta ne eivät kumpikaan kuunnelleet. Sen kouluttajatädin koirat vaan kattoivat ja täti talutti mua edestakaisin. Välillä kouluttajatätikin talutti.
Tänä aamulla lenkillä täti sitten käytti kaikkia oppejaan. Ja mua otti niin päähän. Sitten vastaan tuli yksi pikkukoira, joka alkoi isottelemaan mulle. Se ruopi maata eikä sen omistaja sanonut sille yhtään mitään, vaikka se haukkui ja hyppi. Täti käveli mua kohti ja mäkin yritin hyppiä ja haukkua.  En päässyt livahtamaan pakoon. Täti käveli vaan kohti ja mun oli pakko väistää. Yritin selittää, että älä nyt hyvä ihminen ihan iholle tuu, mutta huh. Ei se mitään kuunnellut.
Täti sanoi assareille, että se kiittää sitä tätiä oikein sydämensä pohjasta. Ja mulle se sanoi, että jos mikään ei nyt sitten oikeasti muutu, niin sitten on lähtölaskenta ihan virallisesti alkanut. Tuo kuulkaas kuulosti ihan siltä, että täti on juonut liikaa vappusimaa, jota sen tällä viikolla vääntänyt. Mä kerron Viuhkalle ja meen piiloon sen takapihalle. Tosin en oo ihan varma, onko se yhtään luotettava. Tuntuu vähän siltä, että se on liittoutunut tädin kanssa. On samaa mieltä joka asiasta.



Terveisin

Ronja
kouluttajakoira

Kommentit