Vanhanajan ruokaa

Hau Kamut!

Kyllä meidän keittiössä tuoksuu hyvältä! Minua ihan pyörryttää, sillä täti osti 4 kg jauhelihaa ja se laittaa ruokaa. Se sanoi, että nyt laitetaan vanhanajan ruokaa. Lindströmin pihvejä ja kaalikääryleitä. En tiedä ihan tarkalleen, mitä ne ovat, mutta ainakin osa niihin käytettävistä aineista on parasta A-luokkaa, ainakin minun mielestäni.
Täti raastoi myös sipuleita ja sitten se paistoi niitä pannulla. Hmmmm.... totesin, että sipulin ystäväksi minä en ryhdy. Punajuurikaan ei minua kiinnosta. Mutta jauheliha. Voi pojat, että se tuoksuu hyvältä.
Täti siivusi kasan nakkejakin tuossa vähän aikaa sitten. Mä kattoin sitä ihmeessäni, kun se ei antanut mulle mitään. Kuule Roivainen, se sanoi, sä saat näitä sitten kun me mennään sinne koirakouluun iltapäivällä. Hmm.... jotenkin mä ajattelin, että olis sitä kiva saada jotakin palkkaa joskus ihan muuten vaan. Saahan tätikin joka kuukausi palkan. Tosin se väittää, että se tekee töitä joka päivä, että se palkka kolahtaa tilille kerran kuukaudessa.

Kamut tämä ei ole loogista. Minäkin teen kaikenlaista päivittäin enkä välttämättä saa siitä palkkaa.


Terveisin

Ronja
keittiökoira


P.S. Mutta nyt iltapäivällä siis otetaan mittaa siitä, kuka kouluttaa ja ketä. Voi olla, että täti on se, joka on ilmoittanut meidät tuonne ja vie meidät molemmat sinne, mutta mikään muu ei sitten olekaan niin yksinkertaista.


Kommentit

  1. Oho onpas täti ahkera! Milloin teillä syödään niitä kaalikääryleitä?

    VastaaPoista
  2. Täti söi kun se tuli mun kanssa takas kotiin. Mäkin sain ruokaa, mutta en kaalikääryleitä enkä niitä Lindströmin pihvejä. Tässä talossa ei tunneta tasa-arvon käsitettä.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti