Täti ottaa omaa aikaa

Hau Kamut!

Musta tuntuu, että mä en ihan hyväksy tätä. Täti nimittäin sanoi, että se aikoo nyt sitten ottaa omaa aikaa ja se ei yhtään mieti, että onko se muiden mielestä o.k. vai ei, vaan täti vaan tekee sitten niin kun se ihan itte haluaa.Täti sanoo, että se on samaan mieltä kuin Paulo Coelho, että jotkut ovet pitää vaan paiskata kiinni. Lopullisesti.
Maanantai on tädille nykyisin vapaapäivä, sillä se tekee duunia lauantaisin tällä lukukaudella sen verran paljon, että maanantai on opetuksesta vapaapäivä.

Täti käytti päivän hyödyllisesti. Eka se kävi mun kanssa lenkille. Sitten se meni tarkastuttamaan purukalustonsa. Sen jälkeen se tapasi sen yhden <3 kamun.

Kamu toi sille omppuja, chilejä ja superison kesäkurpitsan ja ne istuivat ja juttelivat. Mä olen ollut monta kertaa mukana, kun nämä tädit juttelevat. Niiltä ei asia lopu viidessä minuutissa eikä edes viidessä tunnissa. Sekin on kokeiltu. Kerran ne olivat syömässä ja ruoan tilaaminen kesti kolme tuntia, kun ne jutteli. Tarjoilija kävi kysymässä niiltä varmasti ainakin viisi kertaa, että joko ne ovat päättäneet... Ja ne söivät toiset kolme tuntia ja sitten tuli jo valomerkki. Eikä ne vieläkään lopettaneet. Ne tulivat tädin luukkuun ja jatkoivat juttelua. Tänään niiden oli pakko lopettaa, kun täti oli ilmoittautunut musiikillisen mutkakävelyn kurssille ja kamutädin piti tehdä jotakin tärkeää vielä illalla. Täti sanoi, että musiikillinen mutkakävely oli oikein antoisaa ja seura mukavaa ja luonteeltaan kärsivällistä.

Hmmm.... Nyt tädillä alkaa sitten omppusota. Omppuhilloa, omppumehua, omppupiirakkaa ja ties mitä omenaista herkkua alkaa taas ilmestyä...



Meikälikka oli vähän taas dyykannyt roskiksia. Täti joutui viemään mua kolme ylimääräistä kertaa ulos ja joka kerta tuli vellit. Täti sanoikin, että onneksi sattui olemaan vapaapäivä. Ei olisi ollut kiva siivoilla koirankakkaa ympäri taloa. Hmmm.... ehkä mun tarttee vähän harkita tosiaankin, mitä mä syön noista roskiksista.


Terveisin

Ronja
dyykkarikoira

 

Kommentit