Trainerin panttivankina

Mau Kamut!


Mulle kävi kuulkaas vähän nolosti kuluneella viikolla. Täti ja assarit olivat pois kotoa ja junnuassari unohti vaatekaapin ovensa auki. Ihanaa, sanon minä. Minä rakastan vaatekaappeja! Menen heti nukkumaan hyllylle vaatteiden sekaan, jos vain suinkin mahdollista. Odotin, että junnuassari sulkee ulko-oven ja sitten minä menin kappiin.

Kaikki meni hyvin, kunnes olin juuri tulossa ulos. Silloin tuo tädin pahamaineinen Traineri valpastui ja tuli seisomaan mun eteeni. Lätkin sitä kirsuun sen kuin kissankäpälälläni ehdin, mutta koska sen suuri ja tyhmä ja voimakas en voinut sen ylivallalle yhtikäs mitään kun se työnsi oven kuonollaan kiinni ja sitten se vielä rojahti siihen vaatekaapin oven eteen makaamaan. Ei sellaista ovea avata vahvankaan kissan voimilla, johon nojaa ylipainoinen sakemanni.

Oli siinä kuulkaa jo pari kuplaa otsassa ja suurehko kolo vatsalaukussa, kun ei päässyt syömään eikä vessaan. Onneksi junnuassari tuli koulusta ja rupesi etsimään meikäpoikaa. Yritin huutaa, että täällähän minä, mutta ei se heti kuullut. Sitten onneksi hän huhuili, että missä Otto on. Aika äkkiä junnuassari käsitti, että missä minä olen, koska oven edessä makaava Traineri näytti syylliseltä. Assari avasi oven, löysi minut ja alkoi välittömästi ripittämään yhä oven edessä makaavaa Traineria.
 
Traineri, voitte arvata, oli vain syyllisen näköinen ja sitten se meni muina koirina makoilemaan tietsikkapöydän alle, jota se susi pitää luolanaan.

Minä en viivytellyt siinä vaiheessa, kun assari avasi oven! Monen tunnin pattivankina oleminen assarin vaatekaapissa ei ole kissan ruoansulatusjärjestelmälle ihan pikkuinen juttu. Minä syöksyinkin suoraa vessaan ja sieltä heti keittiöön pyytämään ruoka-annostani lautaselleni.


Terveisin
 
Otto
ammattikissa

P.S. Tuossa kuvassa Traineri on vielä aika pieni. Se on otettu toukokuussa heti seuraavana päivänä kun se oli muuttanut meille ja se lähti heti tutustumaan muutamaan koirakamuun.



Kommentit

  1. Aika katala temppu Trainerilta. Varmaan piruuttaan telkes sut sinne kaappii ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mau Amalia!

      Traineri on katala. Se ei ole muuta kuin katala ja kade.

      Terveisin

      Otto
      ammattikissa

      Poista
  2. Katsos Traineri on paimenkoira ja se varmaan ajatteli että paimennettava pysyy parhaiten tallessa, kun sen telkeää kaappiin paimenen päiväunien ajaksi. Tai sitten sillä on jotain hampaankolossa - ehkä se on mustasukkainen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mau Ina,
      Sillähän se selittää aina kaikki tekosensa, että se on paimenkoira.
      Tätikin hyväksyy siltä kaikenlaista juuri siksi että se on paimenkoira.Ainakin olevinaan.

      Se on kade. Mä en saisi edes mennä tädin syliin, kun se jo työntää kuononsa heti minuun kiinni.

      Terveisin

      Otto
      ammattikissa

      Poista
  3. Hyvä ettei käynyt vahinkoa sielläa kaapissa. Siitä olisi voinut tulla sanomista! No, seikkailua sait kuitenkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mau Kaari3,
      Täti olisi luultavasti ollut myrtsiä aika pitkään, jos olisi käynyt jotakin.
      Tänään meinasin mennä taas aukijääneeseen komeroon ja traineri kuuli sen ja tuli kärppänä mun perässä. Juoksin äkkiä pois komerolta. Täti näki, että se tosiaan yrittää ahdistaa meikäpoikaa ihan saman tien kun saa vaan vähänkin tilaisuuden.

      Terveisin

      Otto
      ammattiksisa

      Poista

Lähetä kommentti