Kukkakuva-aamu

Hau!



Tänään aamulla tädillä tuntui olevan oikein sellainen kukkakuva-aamu. Joka vaiheessa täti pysähteli ja kuvasi. Sanoin tädille pari kertaa, että mulla menee kuule ihan tämä variksenpoikajahti hukkaan ja lokitkin alkavat tulla päälle, kun tässä liian kauan hyöritään. Tunnin lenkki ja 111 kuvaa. Ehdittiin sentään se aamun perinteinen 2,5 km kiertää.

 Täti yleensä lepää jossain tuolla rannan tuntumassa tällaisella penkillä. Se alkaa olla vanha täti ja sen jalat väsyvät nopeammin kuin minun jalkani.


Kukkia oli sitten monenmoisia. Täti sanoo, että aamun valo on parasta.


 Ruusut ovat tädin lemppareita. Varsinkin nämä, jotka tuoksuvat tädin mielestä oikein ihanalta kesältä.

 Istuin ja odotin kun täti kuvasi ja kuvasi.


 Täti ei ole oikein varma, mitä kukkia nämä ovat, koska täti ei juurikaan harrasta puutarhanhoitoa. Sillä ei ole edes parvekekukkia, joita me voitaisiin vähän prinsessan ja ammattikissan kanssa hoidella. Kukat nimittäin tarvitsevat silloin tällöin vähän nyppimistä ja ravistelua, jotta kuihtuneet osat saadaan pois.Siinä kissat ja koira ovat oikein käteviä.


 Täti tykkää ohrakkeista. Sen mielestä ne ovat aika hauskoja.


Heinätkin käyvät kukista. Täti tuntuu olevan yllättävän joustava määrittelyissään.

Muuten tädin ilkeä luonne on paljastunut tässä aika tavalla lopullisesti. Mä kun oon tuolla kävelylenkeillä vähän riehunut ja moikannut niitä vastaantulevia (osa niistä koirakamujen tädeistä on juossut kamu kainalossa tien toiselle puolelle heti kun on nähnyt meidät) vähän niinku tädin mielestä äänekkäästi. Täti on ruvennut kantamaan mukanaan suihkepulloa. Siinä on vettä ja etikkaa. Heti kun mä meinaan ruveta juttelemaan se suihkuttaa sitä vettä mun kirsuni eteen. Ugh. Parin päivän jälkeen mulle alkaa oikeastaan jo riittää, että täti vähän siirtää sitä kättä, jossa se puollo on.

Täti sitten kyllä on antanut mulle palkkioitakin (nami maiskis) kun olen ollut hiljaa ja istunut vaikka kuinka olisi tehnyt mieli moikata.

Terveisin


Ronja
personal trainer


Kommentit