Täti jatkaa tapetointia

En ole oikein varma, että saako tuo täti tätä kämppäänsä koskaan valmiiksi. On ruvennut nimittäin vähän epäilyttävästi vaikuttamaan siltä, että mikään ei taida sittenkään edistyä. Täti kyllä on kovasti tekevinään kaikkea, mutta aikaansaannokset eivät ole kovin kummoisia.

Tosin tädillä on ollut töissä kiire. Se on ollut vähän maalla, merellä ja ilmassa, eikä siinä yksi kissa paljon voi mitään sanoa. Tosin eilen, kun täti ja assari söivät, minä kiipesin tikapuille ja katselin sieltä tapetteja ja mourusin pari kertaa. Sanoin, että tarttis kuule täti nyt vaan laittaa liisteriä seinään ja rullaan ja vetää vauhdilla paperit seiniin.

No joo. Eivät ne kyllä minulle taputtaneet, kun seisioin niillä tikkailla.

Muutamat kuumat päivät olivat aika rasittavia. Menin makaaman saunan lauteille, koska saunassa on aika kivan viileää. Tosin kylppärin patteri on näin kesälläkin aika kuuma. Se pitää olla, jotta kylppäri kuivaa, sanoi täti. Minä sanoin tädille, että laita kuule patteri kiinni ja avaa ikkuna. Täti sanoi, että en muuten avaa. Tulee pian tipu ikkunasta ja sitten minä jahtaan sitä ja tulee kaikkialle kakkaa. Hätävarjelun liioittelua sanon minä. Ei se lintu ehtisi mitään kakkaamaan.

Tänään aloitin tädin herättelemisen jo 4.30. Täti ei ollut yhtään ilahtunut. Ei vaikka laitoin kehruukoneeni päälle ihan täydellä volyymillä ja painelin tassuillani (kynnet pitkällä tietty) tädin peittoa. Täti vaan sanoi, että nyt äkkiä parvekkeelle tai hän hermostuu. Mutta en  minä sinne mahtunut, koska yks assari oli laittanut sinne makuupussinsa ja punkkasi siellä.

Niin ja voitteko tajuta. Eilen kun täti jätti makaroonilaatikon pariksi minuutiksi ruokapöydälle, niin  minä menin siihen sitten sitä syömään, niin se suuttui! Eikös pöydälle katetuista lautasista yleensä tarjota ruokaa nälkää näkeville? Kummallista touhua.
No ei se mitään täti heitti sitten sen makaroonilaatikon minun kuppiini. Söin mahani pullolleen ja täti sanoi, että luultavasti kissalle ei ole kovin hyväksi syödä makaroonilaatikkoa.

Ja pah. Kissat päättävät itse, mikä on niille terveellistä. Matolääke ei esim. ole. Täti osti matolääkettä varten itselleen muovilasit. Ehkä täti jossakin vaiheessa on sitten siinä kunnossa, että pääsee kertomaan, kuinka ammattikissalle annetaan matolääke.

Terveisin

Otto
ammattikissa

Kommentit

  1. Tota nyt en oikein tajuu, mitä ne muovilasit kuuluu matolääkkeeseen? Ihan vaan kuiskaan tädille, että hyvä vinkki on liottaa se pilsu ja ruutalla, jos ei muu auta.

    VastaaPoista
  2. Mau, Mau!
    Voi kuule se osti sellaisen ruiskun, jossa on sellaista tahnaa ja se sanoi,että se ostaa muovilasit, jos mä päätän muotoilla sen naaman uudelleen. Sanoi, että haluaa pitää silmät päässään.
    :-) Meillä on aika jännittävää tämä elämä täällä tädin kanssa.

    Terveisin

    Otto
    ammattikissa

    VastaaPoista

Lähetä kommentti